Запитання / відповіді

✅ Коли наступає крайня дата підписання договору? Що буде, якщо договір в будинку не підпишуть і не оберуть управителя?

✅ Чи може корегуватися договір з Управителем згідно вимогам мешканців. Чи можливо протягом року його корегувати?

✅ Чи дійсний “типовий перелік”?

✅ Розкажіть про управління будинками, в яких власниками є юридичні особи (магазини тощо). Як мешканці мають взаємодіяти з ними? Хто відповідає за оренду і продаж приміщень у власність (наприклад підвалів)?

✅ Чи можна здійснювати роботи в будинку без тендерів?

✅ Чи є практика вибору не “районного” управителя, наприклад, будинок у Солом’янському р-ні, а управитель – з Печерського?

✅ Які заходи будуть застосовуватися до неплатників? Через боржників (понад 50% мешканців) немає якісного обслуговування

✅ Якщо є неприватизовані квартири в будинку, як з ними бути?

✅ Робота диспетчерської “Городок” погана. В день роблю заявку, а тільки ввечері приїджає аварійка

✅ Чи є у вас можливість міняти тариф в межаж послуги? Наприклад, у вас рахується в тарифі щоденне прибирання прибудинкових територій та сходових клітин. Мешканці хочуть, щоб прибиралося лише 3 дні на тиждень.

✅ В протоколі зборів вказується інформація про кв.метри кожної квартири. БТІ надали дані без вказівки кв.метрів квартири. Якщо дані про кв.метри, які вказані у Договорах продажу/дарування….власників не збігається з тою інф., яка є в БТІ/Солом.РДА/Кер.комп./ЖЕД – що робити в такій ситуації?

✅ При укладенні договору можна впливати на тих, хто безпосередньо надає нам послуги, власне двірників і т.д.? Включно з майстром ЖЕД.

✅ Бюджетні кошти на здійснення ремонтних робіт, які затверджуються КМР, їх розподіл залежить від укладення договорів?

✅ Наявність нежитлових приватизованих приміщень як впливає на процес?

✅ Чи надає керуюча компанія дозвіл і контролює якість виконання робіт, іншими організаціями, для прикладу інтернет провайдерів та кабельного телебачення, для прокладки ними своїх мереж? Хто несе відповідальність за цей кабельний безлад. До нашого будинку прокладена велика кількість проводів невідомого походження, як з цими проводами розібратися, якщо ми не знаємо кому вони належать

✅ Чи має контролювати керуюча компанія, чи ЖЕК якість надання іншими компаніями послуг, мова йде про «Київтеплоенерго», зняття показників лічильника, правильність обліку, якщо лічильник є загальнобудинковий?

✅ Чи можуть співвласники будинку самостійно приймати рішення на капітальний ремонт, самим погоджувати кошторис і пошук компанії виконавця, без залучення керуючої компанії, якщо у нас буде заключений договір з керуючою компанією?

✅ Як співвласники будинку можуть, погоджувати кошторис на дефектний акт при його складанні і контролювати його виконання при роботі з керуючою компанією??

✅ Як провести збори мешканців в умовах карантину? Чи є альтернативне рішення в умовах карантину? Чи можна провести письмове опитування по всім квартирам без проведення традиційних зборів? Дані про власників ініціативна група отримала. Але ми не встигли провести установі збори для створення осбб і збори по вибору управителя до карантину.

✅ Скажіть, як співвласники будинку можуть скласти кошторис для поточного ремонту без даних щодо технічного стану будинку. Наприклад: внутрішньо будинкові комунікації, покрівля, ТП, тощо.

✅ Якщо у звітах де-юре зазначено що послуги надавались, а де-факто, мешканці не бачать таких проведених робіт, і в багатьох випадках роблять за свої гроші ті роботи, які повинні була робити управляюча компанія, до того, як було зменшено перелік послуг, але кошти на це компанія списала, відповідно до кошторисів які є на сайті?

✅ Яким чином змінити уповноважену особу зазначену у договорі?

✅ Зміни до законодавства щодо переліку послуг вносились після того як був підписаний договір, і після цього мешканці не були ознайомлені з новим переліком надаваних послуг, як повинна була діяти управляюча компанія в даному випадку?

✅ Хто буде готувати документи на заявку участі в програмі 70/30?

✅ У разі якщо мешканців не влаштовує робота управляючої компанії?

✅ За рахунок чого буде змінено якість утримання будинку, адже змінюється лише обгортка цукерки, а начинка залишається та ж сама: ті ж три двірники на весь квадрат (вул. Пост- Волинська, Новопольова, Шепелєва), ті ж виконавці, ті ж керівники? Ми вже бачили усі перевтілення: ЖЕК, ДЕЖ, КП УЖГ, Керуюча компанія Солом’янського р-ну а якість залишалася незмінною…

 

1) Коли наступає крайня дата підписання договору? Що буде, якщо договір в будинку не підпишуть і не оберуть управителя?

Пунктом 31 перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Слід зазначити, що будівля це складний інженерно-технічний комплекс, який потребу регулярного технічного обслуговування. Враховуючи факт неможливості зміни кошторису витрати з утримання будинку споруд та прибудинкових територій,  регулярність та якість такого обслуговування буде погіршуватись, що в свою чергу може призвести до виходу з ладу або руйнації інженерних мереж та/або конструкцій і згодом ускладнить або унеможливить експлуатацію будівлі.

2) Які заходи будуть застосовуватися до неплатників? Через боржників (понад 50% мешканців) немає якісного обслуговування

Повнота сплати має велике значення для якості послуг, оскільки більше половини кошторису складає заробітна плата. Відповідно чинного законодавства існує тільки один спосіб стягнення заборгованості – це претензійно-позовна робота. У КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» щомісячно формується близько 30 позовних заяв, які направляються до суду.

3) Чи можна здійснювати роботи в будинку без тендерів?

КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» надає послуги власними силами або з залученням підрядних організацій. У разі потреби залучення підрядної організації закупівля робіт товарів і послуг здійснюється у відповідності із Законом України «Про публічні закупівлі»

4) Чи дійсний “типовий перелик”?

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ від 27.07.2018 № 190 «Про затвердження Обов’язкового переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території» затверджено такий перелік.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0934-18

5) Якщо є неприватизовані квартири в будинку, як з ними бути?

Неприватизовані квартири «де юре» є власністю територіальної громади м. Києва і Відповідно рішення КМР від 19.12.2019 № 509/8082 «Про питання, пов’язані з реалізацією територіальною громадою міста Києва права власності у багатоквартирному будинку» визначаються уповноважені особи для представлення інтересів територіальної громади м. Києва на зборах співвласників.

6) Чи може корегуватися договір з Управителем згідно вимогам мешканців. Чи можливо протягом року його корегувати?

Типовий договір затверджено постановою КМУ від 05.09.2020 № 712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком». Згідно чинного законодавства України сторони типового договору не можуть відступати від його змісту, але мають право конкретизувати його умови.

Пунктом 25 типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком визначено, що внесення змін до умов договору здійснюється шляхом укладення сторонами додаткової угоди, якщо інше не передбачено договором.

7) Чи є практика вибору не “районного” управителя, наприклад, будинок у Солом’янському р-ні, а управитель – з Печерського?

В управлінні КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» поки не має будинків не Солом’янського району, але законодавством не передбачено обмежень за територіальним признаком.

8) Робота диспетчерської “Городок” погана. В день роблю заявку, а тільки ввечері приїджає аварійка

До повноважень Центральної диспетчерської служби Солом’янського району міста Києва належать прийом, обробка та передача виконавцю заявок від мешканців. Те що стосується часу реакції на звернення, залежить безпосередньо від підрозділу якому заявку передано на виконання. Щодо роботи аварійної служби КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва» зазначаємо, що відповідно до існуючих тарифів на утримання будинків споруд та прибудинкових територій закладено 2 цілодобові аварійні бригади на 1167 будинків. У випадках коли на опрацюванні аварійної бригади одночасно перебуває більш ніж одна заявка, бригадир аварійної служби визначає черговість для максимальної мінімізації негативних наслідків аварії. Також, слід зазначити, що пріоритетом аварійної служби в неробочий час є ліквідація аварійної ситуації, а відновлення надання тих чи інших послуг будуть відбуватись в робочому порядку.

9) Розкажіть про управління будинками, в яких власниками є юридичні особи (магазини тощо). Як мешканці мають взаємодіяти з ними? Хто відповідає за оренду і продаж приміщень у власність (наприклад підвалів)?

Відповідно п 5 статті 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласниками багатоквартирного є всі власники квартир або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку. Відносини між співвласниками регулюються чинним законодавством України. Оренда майна територіальної громади м. Києва регулюється рішенням КМР від 21.04.2015 № 415/1208 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» зі змінами та доповненнями. Приватизація комунального майна відбувається відповідно Закону України від 18.01.2018 № 2269-VIII «Про приватизацію державного і комунального майна».

10) Чи є у вас можливість міняти тариф в межаж послуги? Наприклад, у вас рахується в тарифі щоденне прибирання прибудинкових територій та сходових клітин. Мешканці хочуть, щоб прибиралося лише 3 дні на тиждень.

Існуючий тариф на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 06.06.2017 № 668, не може бути змінено.
При формуванні кошторису на послугу з управління співвласники можуть узгодити перелік та періодичність послуг.

11) В протоколі зборів вказується інформація про кв.метри кожної квартири. БТІ надали дані без вказівки кв.метрів квартири. Якщо дані про кв.метри, які вказані у Договорах продажу/дарування….власників не збігається з тою інф., яка є в БТІ/Солом.РДА/Кер.комп./ЖЕД – що робити в такій ситуації?

Первинна інформація щодо площ квартир та нежитлових приміщень містися в документах на право власності (свідоцтво, договір купівлі/продажу, договір дарування, витяг з реєстру прав власності).

12) При укладенні договору можна впливати на тих, хто безпосередньо надає нам послуги, власне двірників і т.д.? Включно з майстром ЖЕД.

Відповідно до договору з управління уповноважені особи здійснюють контроль виконання умов цього договору.

13) Бюджетні кошти на здійснення ремонтних робіт, які затверджуються КМР, їх розподіл залежить від укладення договорів?

Розподіл коштів на проведення капітальних ремонтів житлового фонду здійснюється відповідно рішень Київської міської ради. На сьогодні наявність договору з управління не впливає на визначення адресного переліку проведення капітальних ремонтів.

14) Наявність нежитлових приватизованих приміщень як впливає на процес?

Відповідно п 5 статті 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласниками багатоквартирного є всі власники квартир або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.

15) Чи надає керуюча компанія дозвіл і контролює якість виконання робіт, іншими організаціями, для прикладу інтернет провайдерів та кабельного телебачення, для прокладки ними своїх мереж? Хто несе відповідальність за цей кабельний безлад. До нашого будинку прокладена велика кількість проводів невідомого походження, як з цими проводами розібратися, якщо ми не знаємо кому вони належать.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 14.07.2011 № 378/5765 «Про питання впорядкування діяльності суб’єктів господарювання в галузі зв’язку та інформаційних технологій» КП «Київжитлоспецексплуатація» здійснює моніторинг та координацію розміщення суб’єктами господарювання телекомунікаційних мереж з суб’єктами господарювання в галузі зв’язку на розміщення телекомунікаційних мереж у (на) об’єктах комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Відповідно ЗУ «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» з 2017 року власники об’єктів, а в випадку багатоквартирних будинків це – співвласники мають право на відшкодування доступ до інфраструктури.
Якщо співвласники протоколом доручать управителю право на встановлення сервітуту що до використання спільного майна. Управитель може укласти договір і отримані гроші витрачати виключно на обслуговування будинку.

16) Чи має контролювати керуюча компанія, чи ЖЕК якість надання іншими компаніями послуг, мова йде про «Київтеплоенерго», зняття показників лічильника, правильність обліку, якщо лічильник є загальнобудинковий?

На сьогодні більшість споживачів комунальних послуг мають прямі договори з постачальниками послуг (Київтеплоенерго, Київводоканал, Київські Електричні Мережі то що). З метою контроля за зняттям показників, проведення розрахунків чи у разі отримання послуги неналежної якості Вам необхідно звернутись до надавача послуг.
КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва», як організація що обслуговує внутрішньобудинкові мережі, співпрацює з надавачами послуг, але не наділено повноваженнями щодо контролю.

17) Чи можуть співвласники будинку самостійно приймати рішення на капітальний ремонт, самим погоджувати кошторис і пошук компанії виконавця, без залучення керуючої компанії, якщо у нас буде заключений договір з керуючою компанією?

Так, співвласники можуть прийняти рішення щодо проведення поточного чи капітального ремонту, вибрати організацію, яка виконає такі роботи та профінансувати їх, але ми радимо, по-перше погоджувати такі рішення з обслуговуючою організацією, по-друге скористатись міською програмою співфінансування: http://kpsolor.com.ua/70-30

18) Як співвласники будинку можуть, погоджувати кошторис на дефектний акт при його складанні і контролювати його виконання при роботі з керуючою компанією?

Ініціативна група: – бере участь у обстеженні будинку, погоджує дефектний акт та кошторис робіт і приймає участь в підписанні акту виконаних робіт.

19) Як провести збори мешканців в умовах карантину? Чи є альтернативне рішення в умовах карантину? Чи можна провести письмове опитування по всім квартирам без проведення традиційних зборів? Дані про власників ініціативна група отримала. Але ми не встигли провести установі збори для створення осбб і збори по вибору управителя до карантину.

Проведення «класичних» зборів співвласників в умовах карантину звичайно неможливо. Але, якщо співвласники мають бажання обрати управителя та укласти договір можливо провести заходи не порушуючи умов карантину.
По-перше розмістити оголошення не за 10 днів до дати зборів а як можна раніше.
По-друге обговорення всіх питань винесених на збори перенести в «онлайн» площину, для цього зараз є багато засобів: групи в месенджерах чи соціальних мережах. Інформацію щодо груп треба також розмістити на оголошеннях.
По-третє для зборів співвласників необхідно не менше 3 співвласників, які мають бути в масках і печатках, а також не наближатись одне до одного ближче ніж 1,5 м. Письмове опитування треба також проводити з дотриманням вимог карантину.
Також при проведені опитування необхідно врахувати необхідність виключити контакт з так званою групою ризику (людей похилого віку та тих хтомає хронічні запхворювання), Перевірте, можливо їх голоси не будуть визначальними та не вплинуть на результати голосування, але обов’язково проінформуйте їх про питання які винесено на збори співвласників та роз’ясніть необхідність таких заходів (за допомогою онлайн сервісів або по телефону).

20) Скажіть, як співвласники будинку можуть скласти кошторис для поточного ремонту без даних щодо технічного стану будинку. Наприклад: внутрішньо будинкові комунікації, покрівля, ТП, тощо.

Для цього спільно з ініціативною групою проводяться комісійне обстеження та визначаються питання, які потребують першочергового вирішення відповідно чого складаються дефектні акти.

21) Якщо у звітах де-юре зазначено що послуги надавались, а де-факто, мешканці не бачать таких проведених робіт, і в багатьох випадках роблять за свої гроші ті роботи, які повинні була робити управляюча компанія, до того, як було зменшено перелік послуг, але кошти на це компанія списала, відповідно до кошторисів які є на сайті?

У разі ненадання або надання неналежної якості послуги з управління відповідно постанови КМУ від 05.06.2019 № 482 «Про затвердження Порядку здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання, надання невідповідної якості» співвласники мають право на зменшення розміру вартості послуги з управління за відповідний період.

22) Яким чином змінити уповноважену особу зазначену у договорі?

Співвласники протоколом зборів багатоквартирного будинку обирають уповноважених осіб (особу) співвласників для укладання договору з управителем багатоквартирного будинку та здійснення контролю за його виконанням. У випадку якщо, уповноважена особа не в змозі виконати покладені функції, співвласникам необхідно протоколом зборів визначити іншу уповноважену особу.

23) Зміни до законодавства щодо переліку послуг вносились після того як був підписаний договір, і після цього мешканці не були ознайомлені з новим переліком надаваних послуг, як повинна була діяти управляюча компанія в даному випадку?

Договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
Сам перелік затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 № 190 «Про затвердження Обов’язкового переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території».

24) Хто буде готувати документи на заявку участі в програмі 70/30?

Механізм реалізації міської програми співфінансування визначено рішенням Київської міської ради від 22 грудня 2016 року № 780/1784 із змінами. Ініціативна група обирає вид робіт та заповнює форму заявки та надає її до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва». Комунальне підприємство надає ініціативній групі дефектний акт та суму орієнтовного кошторису. Питання проведення капітального ремонту, затвердження кошторису капітального ремонту та вибір уповноваженої особи відноситься до компетенції зборів співвласників (або загальними зборами у випадку ОСББ) та оформлюється протоколом. Більш детальна інформація та проекти документів за посиланням http://kpsolor.com.ua/70-30. З питаннями Ви можете звертатись на електрону адресу web@kpsolor.com.ua

25) У разі якщо мешканців не влаштовує робота управляючої компанії?

Права, обов’язки та відповідальність сторін визначаються договором з управління. Відповідно пункту 32 типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженого постановою КМУ від 05.09.2018 № 712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком» передбачено припинення дії договору.

26) За рахунок чого буде змінено якість утримання будинку, адже змінюється лише обгортка цукерки, а начинка залишається та ж сама: ті ж три двірники на весь квадрат (вул. Пост- Волинська, Новопольова, Шепелєва), ті ж виконавці, ті ж керівники? Ми вже бачили усі перевтілення: ЖЕК, ДЕЖ, КП УЖГ, Керуюча компанія Солом’янського р-ну а якість залишалася незмінною…

Вибір управителя надає співвласникам можливість узгодити перелік, періодичність та вартість послуг на управління та надає механізм перерахунку та розірвання договору з управителем у випадку ненадання належної якості послуг, як це передбачено договором.

Пошук